مرجع دانلود فایل 30

مرکز دانلود فایل های کمیاب

مرجع دانلود فایل 30

مرکز دانلود فایل های کمیاب

  • ۰
  • ۰

فیزیک (1)

  1.  


پرتوهای فیلتر شده مواد اولیه مودر استفاده است. U و Sc و fe و si  برای پرتوهای فیلتر شده در 186/0 ، 2 ، 3/24 ، 55 ، 144، و 2350 kevعنوان میشوند. در فیلترهای ایزوتوپ‌های جدا شده Er ، N ، zn ، sr ، zn ، Ni، e ، Cr پیشنهاد شده تا پرتوهای مربوطه و اطلاعات آن با کارر امروزی جهت طرح‌هی متغیر مناسب باشد ولی تمام این معیارات و طرح‌ها لازم است تا فیلتر ایزوتوپها جداگانه دیده شوند. در حالت خاص اطلاعاتی برای رسیدنت به انرژی بالاتر و جود دارد تا شدت خوب و نسبت سیگنال به زمینه در منطقه در مورد علاقه و انرژی آن بدست آوریم. مثالی از کل بخش مربوط به معیارات در کل کاربرهای فیلترها در شکل 4. Vtii  و برای  نشان داده شده است.

 
   

معیاراتی برای طرح فیلترها:

این فیلترهای پنجره برای پرتوهای نوترون‌ها ابتدا بسط می‌یابند. برخی از آزمایشات در پرتوها نیاز به نوترون دارند تا در دستة‌ باریکی با انرژی مناسب و انرژی ویژه در هر یک از ده دهه دیده شوند. مشکل Viii دو مشکل فیلترها را نشان میدهد که در یک رآکتور عمل میکند. فیلتربندی و ماده مربوط در این مثال fe است که در نیمه راه لوله پرتو قرار می‌گیرد که به پورت پرتوی راکتور فر برده میشود. این فضای بین Fe و لوله با صفحات پر میشود و در این مثال Al و S به مواد خاص اضافه میشود تا مواد فیلتر بندی ابتدایی استفاده شوند. پورت پرتو شکلa  Viii در مسیر مستقیم قرار می‌گیرد و سوخت رآکتور را نشان میدهد. پورت پرتو در مشکل b 5 Vtii  نسبت به انعکاس و همزه در نزدیک هسته قرار می‌گیرد در جهت مستقیم نوترونها در جهت موفقیت نمونه قرار می‌گیرد.

 
   

 تجارب زیادی برای فیلترها بدست آمه است و حاکی است از عواملی که باید برری شوند که این طرح‌ها از فیلتر پرتو خواهد بود. حداکثر جریان نوتورن تک انرژی در موقعیت نمونه قرار دارد ولی لازم نیست بین متغیرها با بزرگترین قطر استفاده میشود و مواد فیلتر بندی باید به حد کافی در منطقه پرتو ایجاد شود که از تمام نقاط در منبع و صفحه منعکس کننده از فیلتر می‌گذرد و به نمونه میرسد. برای فیلترهایی که هزینه بردار است هزینه کمتر را انخاب کنید. اگر لازم باشد یک آزمایش را در نظر بگیریم پرتو باید به فیلتر اضافه شود. اگر  ما دو فیلتر به هسته راکتور خیلی نزدیک باشد بسیاری از نوترونها با انرژی ناخواسته در پرتو نشان داده میشود. بنابراین ما دو فیلتر بندی باید در نیمه راه بین منبع و وجه خارجی صفحات بیولوژیکی قرار می‌گیرد.
 

اجزاء یا ایزوتوپ‌ها برای ماه فیلتر انخاب میشود تا بخش در حداقل پنجره کمتر از 5/1 نوتورن درحد متوسط با انرژی دیگر مشخص باشد. ضخامت فیلتربندی انتخاب شده حدود 1/0 نوترونها است که انرژی را به فیلتر می گذرانند. عامل 5/1 نشان میدهد که نوترونها با انرژی دیگر در انتقال  است ولی نوترونها منبع اسپکتروم و طیف است که نسبت به نوترون در پنجره و سنجیده میشود. اغلب دسته‌ای در پنجره حدود 200/1 کل طیف نوترون‌هاست. اگر این فاکتورها به نسبت 5/1  باشد در جه خلوص پرتو 98/0 است. مواد فیلتر با نسبت مقطع بزرگتر از 5/1 ثابت نمی‌شود که نسبت 10/1 را نشان دهد ولی این پنجره توخالی در مقطع فیلتربندی سایه بندی میشود و مواد فیلتر بیندی ثانویه را نشان میدهند.

اغلب تغییرات انرژی دیده میشود از فیلتری دیگر ، بنابراین فیلترهای قابل تعویضی لازم است در دانشگاه راکتور تحقیقات میسوری (MURR) با فرو بردن لوله فیلتر و حذف آن کار میشود. و در عرض چند دقیقه میتواند راکتور را خاموش کند. روش ساده برای فیلترها برای چرخاندن پرتوهاست HFBR (راکتور پرتو با فلوی بالا) در بروفاوان شامل فیلترهایی است در خارج از صفحات بیولوژیکی .

این صفحات در اطراف طولانی‌تر است پس از فیلتر MTR, Fe از مخلوط فولاد زنگ ترن و برنج استفاده میشود که فیلتر Sc استفاده میشود  تا Niو Ti بعنوان صفحات بکار میروند. دو یا چند عنصر لازم است تا پنجره‌ها بوسیله دیگری سایه‌دار شوند. از مخلوط بتون، آهن، سرب، آلومینویم بعنوان صفحه‌ای استفاده میشود. مواد متغیر با هر یک از صفحات ومرحله بندی میشوند. این مراحل جلوگیری می کنند تا فواصل با آب موجود تحت تأثیر اشعه گاما نباشد و Al طوری عمل می کند که مراقب باشیم آب یا Al منبعی در صفحه بیولوژیکی به حساب میآید ولی در این فاصله هوا هم وجود  دارد.

دومین و سومین ، دو فیلتر بندی شده لازم است استفاده شود تا مواد فیلتر بندی اولیه مشخص شود و مواد ثانویه نزدیک به پنجره است و مقطعی از مواد اولیه را  نشان می‌دهد. این مواد به نسبت 5/1 یا کمتر در پنجره با متوسط مقطع تمام انرژیها تنها 2/1 است ولی این مواد ثانویهAl و S مؤثر هستند و همراه Fe و Ti ،  Co به فیلترها اضافه میشود و S به فیلتر Si اضافه میشود.

این مواد ثانویه درجه خلوص را بالا میبرند و اشعه گاما را کاهش میدهند و همیشه از راکتورها خارج میشود.

چند روش دیگر برای پیشرفت در جه خلوص پیشنهاد شده است. این پورت پرتو در بالاترین موقعیت فلو نزدیک هسته ترجیح  داده میشود به نقطه پرتو در نقاط از سوخت نوترونها که پخش میشود آسان‌تر متغیر میشوند و انرژی بالایی را خواهند داشت. و این نوترونهای نومتر آسانتر فیلتر میشود و شامل انرژی بالاتری هستند و این فلوی گاه نومتر است نسبت به فولی گاه از سوخت مطرح میشود. فیلترها ر NBS از سوخت مستقیم استفاده میوشد. منگنز رزونانس پراکندگی در Kev 38/2 دارند که kev2 به پایین لوله کشیده میشود و nBVS تشخیص داد که فیلتر sc با فاکتور درجه خلوص 98/0 با فیلترهای Sc، با فاکتورها درجه خلوص 98/0  با فیلترهای SC دارای فاکتور 8/0  7/0 است.

در توسعه فیلترهای 238  مواد دیگری شناسایی شد که در پنجره‌هایی ev186 خواهد بود. پس چند ماده انتخاب شد تا این بخش‌ها با پنجره انرژی بالاتر در 238  مشخص شود. پیشرفت در خلوص پرتو با اضافه شدن Se ، Mn ، Ge ایجاد میشود تا به فیلتر 238 سنجیده شوند.

این پرتوهای فیلتر شده همیشه انرژی دارند تا به آسانی معیاری را در سابقه به کار گیرند. و ارزش دارد تا به آسانی معیاران را در نظر گیرند. سمیسون و دیگران روش «اختلاف فیلتر» را در نظر می گیرند. که در آن ماده منتخب دارای رزومانسی است که به پنجره سایه می اندازد و نسباً پایین است و انرژی نوترون را به کار می‌گیرد و معیارات شدت پرتو مطابق با نوترون غیر دسه‌ای است و فیلتر Fe  و Ti  S با Si و W با U همراه است.



پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

فرمت فایل: doc 

حجم فایل: 369 کیلوبایت 

تعداد صفحات فایل: 15 





کلمات کلیدی : فیزیک (1) , فیزیک , مطالبی در مورد فیزیک , مقالاتی در مورد فیزیک , پروژه ای در مورد فیزیک



  • ۹۵/۰۸/۱۱
  • مدیر مدیر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی